top of page

Compass Group

Compass Group (CG) is wereldwijd marktleider in food en support service. Om de gasten te blijven verrassen en inspireren, zocht ze een modulaire tijdelijke uitbreiding op het basis aanbod. Dit werd Pop-Up, de reizende keuken. Met de ‘reizende keuken’ nemen we de gasten en medewerkers vier keer per jaar, gedurende twee weken, mee op reis. Een reis waarin verschillende culturen en eetgewoonten de verbindende factor zijn.

​

Ik was conceptontwikkelaar en projectleider. Ik ontwikkelde een format voor Pop-Up, dat tastbaar werd in een concept-, brand- en handboek. Dit kun je zien als een verzameling van alle essentiële elementen om de formule te kunnen draaien. Naast dit framework ontwikkelde ik ook de inhoud voor de eerste vier modules en was ik projectleider van de implementatie van de eerste pilot.

​

Een onderdeel van CG zijn de ROC scholen. Speciaal voor die doelgroep is U’ROCK, the food movement, ontwikkeld door mijn collega’s. Aan mij de vraag om daar een koffiebar bij te ontwikkelen, als add-on.

​

Ik ben naar de tekentafel gegaan om een concept te bedenken en een briefing voor de organisatie te schrijven. De verschillende afdelingen komen op basis van die briefing terug met een passend advies. Samen maken we het concept tot een formule. Alles wordt vastgelegd in een hand-, concept- en brandboek. De boeken bevatten onderdelen als concept verhaal, uitgangspunten, huisstijl, assortiment, communicatiemiddelen, de buffet opbouw, benodigde disposables en presentatiematerialen.

Scherm­afbeelding 2023-02-19 om 15.38.16.png
Scherm­afbeelding 2023-02-19 om 15.23.58.png
Scherm­afbeelding 2023-02-19 om 15.23.09.png
Scherm­afbeelding 2023-02-19 om 15.22.43.png
bottom of page